diumenge, 17 de gener del 2016

Seguint el puzle de paraules i la proposta participativa

La meva proposta participativa, és que de la llista de paraules del meu post d'aniversari...  (que són en total 47) tothom que en tingui ganes escrigui un micro-conte o bé un poema amb,  al menys,  5 paraules de la llista. O sigui 5 paraules o més...

Ho podeu posar al vostre blog, si voleu i jo aniré posant els enllaços. I si el deixeu als comentaris, els posaré directament.

La segona llista de 27 paraules, m'ha semblat impossible d'enquibir en un sol poema. Per tant miraré de construir 4 situacions o 4 petites històries més o menys poètiques amb papibous inclosos... 


I

Ens hem festejat llargament,
amb el batastoll de companyonia
que sempre ens ha portat la pau.
Sé que no deixarem mai 
d' acomboiar-nos amb alegria.
Aumon ningú com tu.

II

Potser ens ho prendrem, ara mateix,
 tot plegat més xino-xano, 
oblidant xafarnelis que no duen enlloc.

Baixarem, poc a poc, pel tàlveg
fins arribar a la calanca.
Entre cingles i espadats, 
envoltats de macarulles,
en farem l'abraçada.
I ens sentirem dringar
alegres, els ulls i el cor.

III

Tenies uns ulls d'esmolet
amb el seu espurneig
de llum i de rialles.
Vaig cobejar allò 
que no em donaves
i la rubinada de l'amor
se'm va endur ponts i camins.
Vam cercar a mansalva,
refer tot allò que havia desaparegut.
Fins que ens va salvar la màgia 
d'una paraula: Antaviana.
Vam segellar la pau amb el primer petó.

IV

Ens prendrem plàcidament
una xicra de xocolata.
Alegria del cor i de la salut.
Després del petó inesperat 
i ple de tendresa,
ens hem tornat a sentir 
com quan érem nens
i màgicament, hem tornar a collir 
grandalles i edelweiss,
(encara ho fem i en ple gener)
hem escoltat piuladisses de xeus
i hem empaitar granotes i papibous.
Hem reviscut tot allò que mai no vam viure.

Participacions:

Pere:

Primer l'alegria
després abraçades, rialles i petons
i al final sempre queda ... la tendresa.


Elfree:

Festeig de llum i abraçades 
xiuxiuegen felices
provocant rubinades !
La rialla sempre apunt 
en el tàlveg i en els cims 
dringuem els gots de tendresa
amb alegria pels teus anys !


Consol:

Maria es va aturar al llindar de la porta mentrimentres es donava temps per entendre la situació. La reunió local de Pau i Llibertat, sempre de tarannà tranquil i dialogant, avui era un xafarnelis. Enmig d'un batastoll de crits es va acostar a Elisenda i li va preguntar què passava. Ella, a cau d'orella, li va xiuxiuejar que Octavi havia proposat fer una campanya al carrer d'acaronar, fer petons, abraçades i pessigolles a mansalva. Maria va pensar que l'Octavi havia fet un gir des que va assistir a un curs dramàtic, des d'aleshores tot eren alegries, festejar i sobretot, tocar-se. Potser, ben mirat, la creativitat estava sobrevalorada.



Helena Bonals:

Us deixo l'enllaç del seu post de participació.



Maria Roser:

Una ànima amiga cobejava la llibertat, mentre la llum d'una il·lusió, li feia pessigolles i l'acaronava...La tendresa, amb una gran abraçada va aconseguir que el somni es fes realitat. L'ànima li va agrair amb una rialla i un petò!


August Garcia:

Cobejar tendresa després 
d'haver festejat l'amor enardit 
va acomboiar-nos dolçament en la pau
de l'abraçada.

Olga Xirinacs:

Un xiquet fa una corona
per a la Carme Rosanas,
de mata i tota rodona,
i ara, el bombó ¿qui me'l dóna?


Assumpta:

"Les vaig sentir dringar quan, amb tendresa, va moure la bossa on les tenia. Pel so encara no vaig distingir què eren. Es va apropar, em va fer un petó i, amb una complicitat plena d’il·lusió, em va xiuxiuejar a l’orella: 
Oi que em vas dir que t’agradaven? 
Els ulls li espurnejaven i jo, en obrir la bossa, li vaig fer una abraçada plena d’alegria i amb una rialla vaig dir!
Les agulles més acolorides del món!!"


Alfonso Robles
L'enllaç al seu Topares i les lletres

Sa lluna
L'enllaç al seu Racó

McAbeu
L'enllaç al seu Xarel-10

XeXu
L'enllaç al seu Bona nit

Laura T Marcel
L'enllaç al seu Mar i cel

Rits
L'enllaç al seu Vuit8ena

55 comentaris:

  1. Has fet possible allò que semblava impossible. Felicitats de nou.
    Pensaré en la teva nova proposta. Gràcies.

    ResponElimina
  2. S'ha d'admetre que algunes de les paraules d'aquesta segona tongada són difícils d'encabir a qualsevol lloc. ;-D
    Per això, un gran aplaudiment per haver-ho aconseguit en aquests quatre poemes. Tu sí que ets una crack!! :-)

    Pots comptar amb mi per a la teva proposta participativa. A veure que em surt. ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Visca!!! molt bé, Mc, m'alegro que t'animis a participar. Gràcies!!!!

      Elimina
    2. Doncs el que m'ha sortit és un sonet. Ara feia molt de temps que no en feia cap. Espero que t'agradi. :-)

      El trobaràs aquí:
      http://xarel-10.blogspot.com/2016/01/puzle-de-paraules-colleccio-de-moments.html

      Elimina
    3. Ara vaig a llegir-lo i a recollir-lo, Mc!!! Moltes gràcies per participar...

      Elimina
  3. Primer l'alegria
    despres abraçades, rialles i petons
    i al final sempre queda ... la tendresa.

    Bon dia Carme, creadora de versos i jocs.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per participar amb aquests versos tan dolços.

      Bona tarda de diumenge, Pere.

      Elimina
  4. genial Carme !!! vols dir que encara hi sóc a temps? a veure si em surt alguna cosa

    ResponElimina
  5. Felicitats per aquesta feina i aquesta feinada.
    Un puzzle molt aconseguit poèticament i tècnica.

    ResponElimina
  6. Festeig de llum i abraçades

    xiuxiuegen felices

    provocant rubinades !

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé! És curtet, però gairebé totes les paraules són de les de la llista!!!

      Elimina
  7. La rialla sempre apunt

    en el tàlveg i en els cims

    dringuem els gots de tendresa

    amb alegria pels teus anys !

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per la felicitació poètica i alegre i dringadissa!!!

      Elimina
  8. Quin màquina ets, ha quedat fabulós. intentaré algun microconte amb algunes d'aquestes paraules. Enhorabona Carme.
    Una abraçada

    ResponElimina
  9. Quins puzzles poètics tan ben bastits! I quina història que hi ha al darrera!
    Saps jugar amb les paraules a plaret.

    ResponElimina
  10. Ostres, tinc la creativitat sota mínims, ho he de reconèixer. A veure si vaig veient propostes i m'animo a fer la meva. Tu segueixes meravellant amb les teves composicions...

    ResponElimina
    Respostes
    1. XeXu, cadascú al seu aire i al seu ritme, si no participes no passa res... però estic segura que en un moment o altre t'inspiraràs.

      Elimina
  11. La teva imaginació no coneix límits, Carme; no sé com t'ho fas! Molt bé, els teus puzzles de paraules!
    T'agafo la proposta, i manllevaré 5 paraules a veure si volen obeir-me.
    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un altre VISCA!!! per la teva intenció de participar... me n'alegro molt.

      Jugar amb les paraules em fascina, m'ho passo bé i fent combinacions van sortint coses.

      Una abraçada, Preciosa!!!

      Elimina
  12. Maria es va aturar al llindar de la porta mentrimentres es donava temps per entendre la situació. La reunió local de Pau i Llibertat, sempre de tarannà tranquil i dialogant, avui era un xafarnelis. Enmig d'un batastoll de crits es va acostar a Elisenda i li va preguntar què passava. Ella, a cau d'orella, li va xiuxiuejar que Octavi havia proposat fer una campanya al carrer d'acaronar, fer petons, abraçades i pessigolles a mansalva. Maria va pensar que l'Octavi havia fet un gir des que va assistir a un curs dramàtic, des d'aleshores tot eren alegries, festejar i sobretot, tocar-se. Potser, ben mirat, la creativitat estava sobrevalorada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bravo!!! crec que n'he comptat 14-15, les he destacat i tot, perquè es pugui veure la gran quantitat que n'hi ha. Ho he fet de memòria, no sé si n'he oblidat alguna. M'ho miraré més en calma.

      Elimina
    2. Moltes gràcies, per la teva participació, molt encertada i divertida.

      Elimina
  13. Aquí tens la meva participació, amb les paraules destacades en negreta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'he posada en enllaç. Si prefereixes que surti del tot m'ho dius i ho canvio, però d'entrada m'ha semblat millor fer "viatjar" els lectors cap al teu blog.

      Molt divertit i escotorit el poema, també!

      Elimina
  14. Ei, Carmeta! no tens aturador… quina energia bloguera-lingüístico-poètica! Va, intentaré fer alguna cosa amb 5 (potser més) de les paraules que t'han regalat. A veure què surt!
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. VISCA!!! Ja en tinc un altre de promès... Gràcies, August!
      Una abraçada.

      Elimina

  15. Una ànima amiga cobejava la llibertat, mentre la llum d'una il·lusió, li feia pessigolles i l'acaronava...La tendresa, amb una gran abraçada va aconseguir que el somni es fes realitat. L'ànima li va agrair amb una rialla i un petò!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, M Roser!!! Déu n'hi do de les que has utilitzat.13, em sembla!
      Les he destacat també en negreta... Un aplaudiment.

      Elimina
  16. Cobejar tendresa després
    d'haver festejat l'amor enardit
    va acomboiar-nos dolçament en la pau
    de l'abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, August! Has fet una bona concentració de paraules en uns poquets versos ben tendres.

      Elimina
  17. Una vegada més em trec es capell, felicitats!!

    Recolliré paraules i miraré si puc seguir la teva proposta.
    Aferradetes, nina!

    ResponElimina
    Respostes
    1. VISCA!!! Espero la teva proposta! Segur que si... Hi ha 50 paraules per triar... Les que més t'agradin!

      Elimina
  18. mai m'havien dibuixat un papibou....Molt ben fet, a veure si escampem el nom

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em va fer molta gràcia... i així queda constància de la paraula apresa!!!

      Elimina
  19. Aquesta és la meva proposta:

    "Les vaig sentir dringar quan, amb tendresa, va moure la bossa on les tenia. Pel so encara no vaig distingir què eren. Es va apropar, em va fer un petó i, amb una complicitat plena d’il·lusió, em va xiuxiuejar a l’orella:
    Oi que em vas dir que t’agradaven?
    Els ulls li espurnejaven i jo, en obrir la bossa, li vaig fer una abraçada plena d’alegria i amb una rialla vaig dir!
    Les agulles més acolorides del món!!"

    Hehehe de moment no saps què és, però quan ho posi al meu blog tot quedarà clar :-DD

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja espero la imatge amb impaciència!!! de moment he posat el text, després ja posaré l'enllaç.

      Unes 10-11 n'has utilitzat si no m'he descomptat. Gràcies, Assumpta, un text bonic que fa venir ganes de descobrir l'objecte dringadís...

      Elimina
  20. És que m'he entretingut amb altres coses! No pensava que ho veuries tan ràpid!!
    Vaig pujant el post perquè té moltes imatges...

    És un post que ja volia fer i que, gràcies a les teves paraules, he trobat una forma més original de fer-lo :-DD

    ResponElimina
    Respostes
    1. És cert, t'ha quedat un post ben original i molt maco!!! Gràcies!

      Poso l'enllaç!

      Elimina
  21. Caram!!! no sé si hi sóc a temps o vaig massa tard per participar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mai no és tard... no hi ha terminis... si et ve de gust, endavant!!!

      Elimina
  22. Ho acabo de veure, Carme.
    Ho provaré.

    ResponElimina
  23. Carme aquí la meva aportació al puzzle de paraules: http://toparesileslletres.blogspot.com/2016/01/landreu.html

    ResponElimina
  24. Mancada de la llibertat que la salut no li dóna, es refugia en la pau de l'habitació que mira a la mar. A la tauleta, com sempre, una xicra de xocolata fumejant. S'asseu, acaronada pels primers raigs de llum, mirant l'acolorit paisatge i el xiuxiueig del vent que fa dringar la campaneta d'aquell vell vaixell, amarrat amb tendresa a la il·lusió llunyana. Com cada dia, l'alegria del record li deixa una rialla, mentre la complicitat i l'estima de l'ànima amiga pessigollen tot el seu cos. Segueix cobejant (desitjant).
    ÀNIMA AMIGA

    Aferradetes! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com que l'has penjat al teu blog, poso l'enllaç, bonica. Gràcies!!!

      Elimina
  25. Ui, vaig amb retràs, com sempre últimament!
    Fins ara no ho he vist. Miraré de fer alguna coseta!

    ResponElimina
  26. Gràcies Carme, hi has sortit ben identificada!!!

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari