divendres, 13 de maig del 2016

Rosella

Copiada d'una foto del Barbollaire
Aquest blog és una flor de maig, però no pas una rosa, sinó una rosella...
Avui  La Col·lecció de Moments fa 9 anys, va néixer un 13 de maig, com avui.

Ja que som al més de maig, us vull proposar d'ajudar-me a col·leccionar flors.
Quina flor o quines flors us agraden més, o quines afegiríeu a la col·lecció, com a originals o especials per a vosaltres?

He començat per aquesta rosella, especial, ella, deixant-se caure els pètals melangiosament...
afegirem flors a la llista,  si puc les dibuixaré... si són moltes faré una selecció...
  1. Rosella, ruella, galleret... 
  2. Margarida  (Consol)
  3. Conillets, boca de lleó, botons de gat, gatolins, gossos (McAbeu)
  4. Pixallits, lletsons, dent de lleó (Montse -Galionar)
  5. Lliri d'aigua (Mari Català)
  6. Flors de ginkgo (XeXu)
  7. Flor de neu  (Xavier Pujol)
  8. Clavellina boscana  (Xavier Pujol)
  9. Lliri blau, iris...  (Xavier Pujol)
  10. Violetes (M Roser)
  11. Orquídia (Joana)
  12. Gladiol (sa lluna)
  13. Clívia (Miquel)
  14. Romaní  (Miquel)
  15. Farigola (Miquel)
  16. Argelaga (Miquel)
  17. Gessamí (Miquel)
  18. Gerani (Miquel)
  19. Flor de l'olivera  (Miquel)
  20. Flor de taronger (JpMerch)
  21. Flor del llimoner (Joan Gasull)
  22. Mimosa (jo rai)
  23. Petúnies (Elfreelang)
  24. crisantems  (Montse-Arare)
  • Un ram de flors silvestres de Noves flors, com a regal especial.
Rebudes per mail o watsap:
  1. Rosa
  2. Gerbera
  3. Rosa silvestre
  4. Hortènsies
  5. Plomes de Santa Teresa



39 comentaris:

  1. Per molts anys, Carme!
    M'agraden les margarides, tenen una bellesa senzilla, lleugera, i no sé perquè, m'evoquen alegria i un somriure.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que evoquen somriures, a mi també em passa!!! Gràcies, Consol!

      Elimina
  2. FELICITATS pels nou anys i per molts més.
    M'agraden totes, jo t'envie un pom variat de flors silvestres.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'agrada, miraré de dibuixar també un ram de flors silvestres o de buscar-ne si en tinc un de dibuixat.

      Gràcies!

      Elimina
  3. Enhorabona pels nou anys, CARME. Tota una joia haver-los compartit (gairebé tots) amb tu i el teu Col·lecció de Moments. Que per molts anys en puguem seguir col·leccionant.

    Pel que fa a les flors, jo segurament també hauria triat la rosella. És molt bonic veure un camp tot vermell quan floreix. M'has fet venir al cap un record de quan era petit, m'agradava agafar-ne una i treure-li tots els pètals menys un per convertir-la en una espècie de superman (aquest únic pètal feia de capa vermella) i fer-lo "volar". Però ja que l'has triat tu, en triaré una altra. També silvestre i també que feia servir per jugar. Em refereixo als conillets, quantes vegades n'havia arrencat una per fer-lo "obrir la boca".

    PS1: Després d'escriure això, m'adono que tots dos "jocs" comporten la destrucció de les flors... a veure si serà culpa meva que actualment no n'hi hagi tantes pel terme com abans. ;-P

    PS2: He buscat si això de "conillets" és el nom real de la flor o simplement que nosaltres li dèiem així. I resulta que sí, que la Antirrhinum majus es diu conillet i també Boca de lleó, Botons de gat, Gatolins, Gossos, Mamaconillets o Vedells. (http://herbarivirtual.uib.es/cat-uv/especie/5314.html)

    PS3: Et torno a felicitar pel blog aniversari. Que 9 anys no es fa cada dia. :-))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Mc, per la felicitació, per compartir els teus jocs, que encara que siguin adversos a les flors, pobretes, no tenen res de més especial, ni de destructiu que collir-ne per fer-ne un ram... cosa que cada cop faig menys, per molt que m'agradin.

      També pels conillets. No coneixia el nom d'aquesta flor tot i haver-la vist molts cops pels camps. M'agrada sa ber-lo perquè algun cop havia sentit a dir el seu nom i no l'associava a la seva imatge.

      M'agrada demanar-vos regalets d'aquests, perquè sé que sempre en surt alguna descoberta. Gràcies de nou.

      Seguirem compartint, Mc!!!

      Elimina
  4. Per molts anys per aquests 9 anys. Has fet molta feina, i molt ben feta.
    T'enviaré la flor de neu.
    I de reserva, un lliri i una clavellina boscana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. gràcies triplicades... m'ho poses fàcil pel que fa als dibuixos, ja que d'iris en tinc i de clavellines també ;) la flor de neu crec que no la tinc, però es mereix un dibuix. L'he de tenir a la col·lecció!!!!

      Elimina
  5. 9 anys, bravo!! Per molts anys, i que nosaltres ho puguem veure i compartir! M'encanta que segueixis aquí, i tant activa i propositiva com sempre. De flors especials no sé si en tinc, perquè no sé si els ginkgos en fan, o de quina mena, però segur que ja te'n diran moltes!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, XeXu, he buscat si els ginkgos fan flors i són com una mena de penjollets com les alzines, però més gruixits i robustos... Em quedo amb ells.

      Elimina
  6. Moltes felicitats pels 9 anys de blog, Carme! I per haver-nos fet la vida una mica més amable durant aquest temps.
    Les meves flors predilectes en aquest moment, tot i no saber-ne el nóm, són les flors grogues que omplien els camps de la Vall de Boí. N'hi havia tantes...! A més, quan es marcien es convertien en angelets, una preciosa transmutació. Te n'envio una foto per mail, potser tu en saps el nom.
    Una abraçada gran!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Montse! Ja he rebut la teva foto!

      Són pixallits, o dents de lleó, o lletsons... Quan es fan així, com dius, en grans quantitats, deixen els prats lluminosos de groc.

      Una abraçada i moltíssimmes gràcies!!!

      Elimina
  7. A mi m'agraden totes però per triar-ne una, el lliri d'aigua. De fet fa uns anys en vaig pintar un ramell.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els lliris d'aigua em recorden la infantesa.... M'agraden molt. Jo també en vaig dibuixar uns fa anys!

      Elimina
  8. Se m'oblidava el més important de tot: FELICITATS!!!

    ResponElimina
  9. Felicitats al teu blog que ja ha complert 9 anys...
    Jo trio les violetes, que les trobem al començar la primavera i són una mica tímides, sempre intenten passar desapercebudes...M'agrada el seu color i la seva olor!
    Bon vespre, Carme.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A casa meva, sl jardí, acostumen a sortir en ple febrer, o a finals de febrer, a ple hivern... A mi també m'agraden molt.

      Tenen fama de tímides i discretes, però són potents, quan lluiten pel territori amb altres plantes, sempre guanyen elles. Jo tinc un test de violes, que abans era d'una planta crassa, d'aquestes de fulles gruixudes, grossa i forta. Hi va néixer una viola, no la vaig tocar i ara és un test de violes. L'altra planta ja no hi és.

      Gràcies Roseret... Bona nit!

      Elimina
    2. Caram,es veu que les aparences enganyen, fins i tot quan parlem de flors...

      Elimina
  10. Felicitats Carme!Que en segueixin 9 més :)
    Em quedo amb una orquídea.
    Una abraçada!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per venir i portar-me una orquídia...

      Abraçades a dojo, guapïssima!!!

      Elimina
  11. Felicitats per aquests noooou anys! Una feinada i ben feta.
    Crec que ja han dit totes les que m'agraden, les roses, les clavellines, les margarides, les violetes...però avui quan he vist el teu post he recordat una flor que sembrava el meu pare i que també m'agradava molt, EL GLADIOL.
    Aferradetes de tot color.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El gladiol, també em recorda la infantesa, és com si ara no en veiés tants!

      Aferradetes agraïdes, ninona...

      Elimina
  12. Per molts anys, Carme :-) Encara que no piuli molt sovint, ja saps que m'agrada estar-me una estoneta a casa teua, amb tu i tants convidats com sempre hi ha.
    Això de les flors és difícil, complicat. Potser una de les meues preferides és la de la clívia, però també les més humils i petites, silvestres, les del romaní, la farigola, l'argelaga... O, com que jo sóc bàsicament nocturn, aquelles que s'obren quan s'acaba el dia i es tanquen amb el sol, o potser és a l'inrevés :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Totes seran a la llista, no en dubtis... Crec que la clívia no la tinc dibuixada...

      Gràcies per ram d'herbes aromàtiques...

      Elimina
  13. O els gessamins tan perfumats que a la terrassa sempre se m'acaben morint. O uns geranis de vermells esclatant. Què se n'ha fet dels geranis abans sempre presents en tots els balcons? I si anem a la cosa pràctica, encara som a temps de veure la minúscula flor de l'olivera... Ai, ai..., que m'embalo amb massa flors. Tu tria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No trio, no... Per una vegada a la vida que no he de triar i m'ho puc quedar tot, no m'ho deixaré escapar...

      Elimina
  14. Moltes felicitats!
    La flor que més m'agrada és la flor de taronger.

    ResponElimina
  15. La rosa mística i la rosa silvestre són el mateix? Recordo, al jardí de casa quan era jo molt petita, roses místiques. I, quan la iaia resava el rosari amb alguna amiga, a la lletania li deien a la Mare de Déu "Rosa mística" i l'altra responia "Ora pro nobis"... Per molts posts, per molts blogs, per molts anys!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ni idea de si és el mateix, jo diria que no...

      Gràcies, Montse!!!

      Elimina
  16. Ep, també m'agraden els crisasntems, eh? i totes les altres flors que ja t'han demanat!

    ResponElimina
  17. Moltes felicitats per tots aquests anys. JO com que me la miro sovint a casa admiro i m'agrada molt la flor del llimoner.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Joan, apuntada també la flor del llimoner!!!

      Elimina
  18. A mi m'agrada la mimosa però em temo que no fa primavera.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tant és, jo rai, me la quedo igualment. És molt maca, la mimosa... Alegra l'hivern.

      Elimina
  19. enhorabona Carme pels 9 anys de blog!!!!!
    flors? a mi les petúnies m'agraden molt .....i les margarides
    el que et vingui de gust Carme ....tu si ets una col·lecció de flors ! un jardi exquisit!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies, Elfree... m'enduc les petúnies!

      Elimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari