dijous, 11 de juny del 2015

Un poema del llibre Cordes de Matilde Nuri


La noció del gest

és tan rar això de viure enmig de matolls baixos
i d'esplèndids mirtils dolcíssims
                                   - a la tarda farem melmelada
                                                 Vols venir a berenar?-

ens faltava l'alè i volíem aplacar el mar
                           - solemne bajanada, prou que ho sabem
                                   però de vegades donem
                                             credibilitat a les foteses -

a tornapunta ens diem: és llarg el camí cap als altres
sigui com sigui en algun indret bell haurem de subsistir
quiets i muts i rebrotant com poncelles
amb l'expectativa de discórrer sobre el fet d'escriure
sobre la noció del gest pur
                                     o la seva mera absència
...........................................................................................Matilde Nuri



Aquest poema m'emociona especialment perquè m'hi trobo... 
Buscant  sempre un indret bell on poder subsistir, malgrat que el camí cap als altres sigui tant llarg.  
I la noció de gest pur, pensar-lo o fer-lo, o no saber com...  és una constant a la meva vida.

20 comentaris:

  1. Doncs mira...en som dos!
    M'alegra que la poesia de la Mati hagi arribat a casa teva.
    Jo he tingut el privilegi de llegir-la des de fa anys.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí, no em ve gens de nou que siguem dues a identificar-nos amb aquest poema... jo també t'hi trobo a tu.

      Petonassos.

      Elimina
  2. Sí noia, és un poema d'aquells que amb facilitat podem fer nostres, perquè emmirallen pensaments, sensacions, i arriben al fons amb la nítida senzillesa d'aquells que saben transmetre amb les paraules.
    La teva il·lustració el complementa molt encertadament.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  3. El camí cap els altres és llarg, però a diferència del de Machado hi és.
    Cal aprofitar-lo.

    ResponElimina
  4. Ens sona familiar però "el fet d'escriure" és quelcom enigmàtic.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Diverses coses són enigmàtiques, per a mi, aquesta n'és una...

      Elimina
  5. Un poema molt bonic...
    Aplacar el mar és un xic difícil...I si aquest camí és llarg, haurem de descansar de tant en tant encara que sigui per recollir alguna paraula dolça per poder regalar...

    I jo vull venir a berenar!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  6. M'agrada molt el teu dibuix, Carme. I penso que també podria fer meu aquest poema.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em fa il·lusió que m'ho diguis, això del dibuix, perquè en moltes setmanes, de tots els que faig, a mi, és l'únic que m'agrada...

      Elimina
  7. El camí cap als altres...Intento viure'l com una aventura, plena de bifurcacions. :-)

    ResponElimina
  8. Realment és un poema preciós que també em podria arribar a identificar. El teu dibuix esplèndid, per no perdre les bones costums :)

    ResponElimina
  9. La subsistència en un indret bell com a necessitat per sobreviure o, si més no, per continuar camí.

    ResponElimina
  10. gràcies, Carme, per publicar el poema; el teu dibuix que l'acompanya és magnífic
    per a mi és enriquidor llegir les diferents lectures que en feu en els vostres comentaris: gràcies!

    la poesia sempre és una mica enigmàtica, oi?

    una abraçada a tothom

    ResponElimina
    Respostes
    1. Compartir opinions, lectures i les sensacions o emocions que ens produeixen, sempre és enriquidor per tothom penso. I crec que precisament per això són tant importants els blogs.

      Una abraçada, Mati

      Elimina
  11. Moltes gràssis per apropar-me una miqueta més a na Mati, un poema amb moltes interpretacions, tantes com lectors i gràcies per regalar-nos els colors.

    Bessets per a totes dues.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Podeu agafar imatges del meu blog, esmentant d'on les heu tret i mantenint el nom.

Protected by Copyscape Plagiarism Scanner

Quant fa que col·lecciono moments - des del 13 de maig 2007

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Regal de l'Anton.

Regal  de l'Anton.
Gràcies

Centenari Màrius Torres

Centenari Màrius Torres
30 d'agost 2010

Joc de El gabinet del Doctor Caligari